Przykładowe tematy zajęć
TUS dla najmłodszych
„Potworne zachowania społeczne”
(10 spotkań godzinnych)
1. Kłamanie – czym jest, po co mówimy nieprawdę, czy kłamanie może krzywdzić, skutki, uczucia towarzyszące.
2. Wygłupy – czym są wygłupy, czy zawsze są śmieszne, konsekwencje, czy wygłupy mogą być niebezpieczne.
3. Obgadywanie/plotka -jak się rodzi plotka, dlaczego obgadujemy, skutki.
4. Płakanie – z jakiego powodu płaczemy, jak można pocieszyć osobę płaczącą
5. Obowiązki – czy obowiązki są ważne, jak wygląda świat bez obowiązków, czy trzeba wypełniać obowiązki
6. Przezywanie – czy przezywanie jest fajne, co czuje osoba przezywana i przezywająca, przepraszanie
7. Wygrywanie – czy lubimy wygrywać, wygrywanie za wszelką cenę, zasada fair play, pokonywanie słabości
8. Przegrana – po co są konkursy i zawody, czy przegranie oznacza słabość, dlaczego są wygrani i przegrani, motywacja
9. Komunikowanie – różne sposoby rozmawiania
10. Złość – czy złość bywa dobra, dlaczego tak łatwo/trudno się złościć, sposoby radzenia sobie ze złością
TUS dla Gr. starszej
1. Samokontrola- rozróżnianie i identyfikowanie podstawowych emocji, panowanie nad emocjami i wyrażanie ich w sposób akceptowany społecznie,
2. Dla czego przestrzeganie zasad i norm społecznych jest takie ważne,
3. Dogadajmy się -nauka prawidłowych wzorców komunikowania się,
4. Kim jest moja BFF-nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami,
5. Zróbmy to razem!-współpraca w grupie,
6. Kim jestem? Czego potrzebuję? -rozumienie siebie i innych ludzi,
7. Świat Internetu, a mój świat- budowanie poczucia własnej wartości,
8. Nie ulegaj, nie atakuj tylko?-nauka pozytywnego rozwiązywania konfliktów,
9. Mam tę moc! -wyrażanie siebie i własnego zdania, nauka zachowań asertywnych,
10. Zawsze jest wyjście!- radzenie sobie z sytuacjami trudnymi i konfliktowymi.